Az Adblue 10 l és a nitrogén-oxid kibocsátás csökkenése

Az Adblue 10 l és a nitrogén-oxid kibocsátás csökkenése

2022-04-29 Off Írta: seditor

A 21. században egyre több problémát vet fel a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának a mértéke. A szigorodó környezetvédelmi szabályozások miatt, az AdBlue 10 l használata szinte már kötelező. A készítmény minden kétséget kizáróan nagy előrelépést jelent ezen a területen, a többi, mára már megszokottnak mondható optimalizálásnak köszönhetően.

De pontosan mikor is lehet erre szükség? Aki a szakembereket kérdezi, az legtöbbször azt a választ kapja, hogy az AdBlue 10 l akkor válhat be, amikor az abroncs vagy a katalizátor cseréje, esetleg az aerodinamikai optimalizálás nem jár érezhető eredménnyel. Ennek köszönhetően jelentős mértékben korlátozni lehet a kibocsátott szennyező gázok minőségét.

Nagyon igaz ez az Euro 6 járművek esetében. Ebbe a kategóriába tartoznak a tehergépjárművek, a mezőgazdasági gépek, a buszok és sok egyéb gépjármű. Az AdBlue 10 l adalék két fontos komponensből tevődik össze: ioncserélt vízből és autóipari karbamidból. Ennek a kettőnek hála csökken az SCR rendszerrel rendelkező járművek nitrogén-oxid kibocsátása.