A kinyomócsapágy és a kuplung szerepe
Minden kocsiban egy bizonyos tartozék közvetíti az erőátvitelt a kuplung felé. Ez pedig nem más, mint a kinyomócsapágy, ami épp ezért a verda ezen részének az egyik legfőbb eleme. Tehát, amikor a csapágy megvételére kerül sor, lényeges szem előtt tartani, hogy mennyire fontos ez a kellék, illetve hogy csakis az a produktum jöhet szóba, amelyik az adott járgányhoz maximálisan passzol.
Melyik mellett érdemes dönteni? Számtalan jó márka termékei közül lehet válogatni. A legjobbak közé tartozik a Sachs, Luk, SKF, Japanparts, Valeo, Blue Print és az SNR. Mit kell tudni a kinyomócsapágy beszereléséről és feladatairól?
Ez a kinyomókar és a kuplung-szerkezet között helyezkedik el a jármú frontrészében, a padlószint felett. A kinyomócsapágy működés közben nagy mértékű, tengelyirányú erőhatásnak kell ellenálljon. A régebbi kocsiknál. A normál vezetési körülmények esetében a jármű megállítása során a kuplung holtjátéka megnőtt a kuplung pedál beesése következtében.
A modern autóknál már más a helyzet és a kinyomócsapágy állandó szinten forog. Manapság a legtöbb kocsi hidraulikus kuplung vezérlővel rendelkezik. Ezeknél a munkahenger többnyire központi módon került integrálásra a csapágyba. Aki azt akarja, hogy a kinyomócsapágy több évig remekül teljesítsen, az jól teszi, ha nem terheli meg túlságosan.
Nem szabad például folyamatosan benyomva tartani, mondjuk a piros lámpánál vagy bárhol, ahol várakozni kell. Ez nagyon kedvezőtlen hatással van a kuplungra, és az sokkal hamarabb elromolhat. Ezeket észben tartva meg lehet kímélni ezt az alkatrészt.